Vi välkomnar Mathias Åhlberg som ny klubbchef på Karlstad GK!

Hej!

Jag heter Mathias Åhlberg och jag kommer att börja mitt uppdrag som VD/Klubbchef för Karlstad Golfklubb den 1 april. Jag är 49 år och har under nästan nio år arbetat i Stockholm. Under åren har vi haft kvar vår villa på Hammarö och bott i Bromma under veckorna. Jag lever ihop med min sambo Ulrika och vi har två vuxna barn. Jag har under mina år i Stockholm bland annat haft rollen som VD/ägare av ett mediebolag som primärt jobbat med sporträttigheter och exponering av dess innehåll, ett exempel är www.svenskhockey.tv. Innan dess har jag arbetat som Kommersiell chef, Verksamhetsansvarig och Regionchef. Jag har under drygt tjugo år arbetet med affärsutveckling och sälj-/marknadsorganisationer, detta i kombination med att jag under lika många år varit engagerad i olika föreningsuppdrag inom ishockey, däribland som coach, sportchef och styrelseledamot. Jag ser fram emot uppdraget som känns både roligt och mycket inspirerande. Det kommer att bli en ynnest att få arbeta med sporten golf, verksamheten och utgå från denna makalöst vackra miljö. Jag har spelat golf i drygt 30 år och värdesätter stort mina tillfällen på banan med trevliga golfvänner.

Ser fram emot att träffa er alla under våren!

Vänliga hälsningar / Mathias