Karlstad GK Drive In

Här på Karlstad Golfklubb kan du träna golf året runt, tack vare inomhushallen DRIVE IN.

I DRIVE IN kan du träna på egen hand och få feedback från Trackman eller boka lektioner med våra tränare. Du kan också testa att spela på en PGA Tour bana, utmana dina kompisar i olika spel eller kanske bara umgås med andra golfare.

Du har tillgång till
• Två golfsimulatorer – Trackman 4
• Sju individuella slagmattor
• En puttinggreen med lutning
• En privat studio för lektioner

Trackman 4

Trackmansimulator

Med hjälp av senaste utrustningen från Trackman får du den mest precisa analysen av alla typer av golfslag. Mängder av intressant data, från bladvinkel till total slaglängd. Över 20 olika värden kan du ta del av, och det oavsett om du väljer att spela på banan, träna på rangen, ta lektion med tränare eller utmana dina golfkompisar på ett häftigt spel. Läs mer.

Rangematta

Slagmattor & Puttinggreen

Slagmattorna är tryggt och säkert avgränsade och du slår bollen mot ett nät. Naturligtvis finns det Titleist Pro V1 bollar för träning på mattorna.

Vidare finns en stor puttinggreen där du kan både träna och tävla. Puttinggreenen har ett flertal hålplaceringar och lutning.

Matchi

Boka tid i MATCHi

Du bokar tid till simulatorer och slagmattor via MATCHi, som finns som app både för  iOS och Android. Du kan också boka på deras hemsida.

Alla golfare är välkomna till vår DRIVE IN och är du medlem i Karlstad Golfklubb har du rabatterade priser. Ditt pris kommer upp i MATCHi när du bokar.

Kvittens på din bokning får du via epost. Du får också en kod i din kvittens som du använder för att öppna dörren till DRIVE IN.

DriveIn - Logo

Bra att veta

DRIVE IN finns på övervåningen till banpersonalens fastighet. Du går in via trappan som är bredvid tee till Blå 1.

För att simulatorduken ska ha lång hållbarhet ber vi dig om följande:

• Rena bollar–  Använd nya bollar utan logga och markeringar. Annars kommer bollarna att färg av sig på duken.
  • Rena klubbor–  Använd rena klubbor. Smutsen på klubborna kommer annars att tryckas in i duken via bollen och bränna fast.
  • Rena skor–  Ta med golfskorna och byt om på plats.

Att spela 18 hål på en medelsvår bana tar ca två timmar för en 3-boll.

En lathund med Tips & Trix finns på plats i lokalen.