GDPR

Du ska kunna känna dig trygg med hanteringen av dina personuppgifter inom golfen. Därför har Svenska Golfförbundet tagit fram en personuppgiftspolicy som beskriver hur vi som golfklubb använder den information vi har om dig. Mycket av det som gällde enligt Personuppgiftslagen (PUL) gäller även nu men skyddet för din personliga integritet stärks med GDPR.

Klicka här för att läsa om de regelverk och bestämmelser som gäller för personuppgifter i Golfsverige.

De personuppgifter vi hanterar för att bedriva golfverksamheten är:

• Namn
  • Adress
  • Mejladress
  • Telefonnummer
  • Golf-ID
  • Kön
  • Inträdesdatum, spelrättsinnehav, medlemstyp, familjegrupp
  • Fakturering och betalning av medlems- och spelavgifter, skåphyra
  • Starttidsbokning, bokning av golfbil
  • Tävlingsadministration
  • Anmälan till aktiviteter och läger (inklusive målsmans uppgifter)

Som medlem i Karlstad Golfklubb godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).

Har du frågor om GDPR för golfen är du välkommen att kontakta oss på kansliet och i första hand klubbchefen Mathias Åhlberg, m.ahlberg@karlstadgk.se.