18-hålsbanan stängd 21/10 och 22/10

Röd och Gul slinga idag fredag och resten av helgen. Detta på grund av prognosen som visar kyla, snöblandat regn och kraftiga vindar i helgen. För banans bästa behöver vi ta detta beslut.

Gul slinga öppnar igen på måndag.

Solslingan öppen i helgen. Men kom ihåg att inte beträda frostiga greener. Som ett riktmärke öppnade Solslingan för spel kl.13:00 idag fredag 20/10.

Slingbyte onsdag 13/9

Från och med onsdag 13/9 byter vi slingor så 18-hålsbanan blir Röd/Blå slinga.

Gul 4 kommer det att pågå banarbete under torsdag 14/9. Hålet kommer att tillfälligt spelas som ett Par 3 hål. Rundor på Gul slinga kommer ej vara hcp-grundande.

Kamerabevakning scooters

Kamerabevakning

Tyvärr har vi drabbats av skadegörelse på våra scootrar och för att kunna beivra detta så har vi kameraövervakning på aktuell yta där scootrarna är parkerade.

Övervakningen sker under alla tider och kommer förebygga och dokumentera eventuell skadegörelse och andra händelser på riktad yta.

Bilder lagras för användning i efterhand, lagring sker endast under ett dygn. Lagringen sker lokalt och tillgång till bildmaterial är skyddat med ett starkt lösenord.

Bildmaterial granskas endast vid anmäld skada, händelse eller brott, och kommer endast att utföras av 3 bemyndigade personer inom klubben, och då endast för att sammanställa material för en eventuell rättslig prövning. Ingen åtgärd för igenkänning av personer sker vid bildernas insamlande utan endast i de fall bildmaterial kan bli föremål för rättslig prövning och då endast i samband med anmäld händelse.

Frågor angående GDPR och kameraövervakningen på anläggningen besvaras av Mathias Åhlberg VD/Klubbchef,  m.ahlberg@karlstadgk.se

Baninformation 11/8

Natten till torsdag fick vi över 40 mm regn. Delar av spelfältet var/är under vatten. Om vi klarar oss från mer nederbörd kommer vi att kunna öppna 18 och 9-hålsbanan imorgon (11/8) kl.09:00. Golfbilsförbud gäller.

När banan är såhär blöt kommer det finnas risk för pluggad och förlorad boll. Det är även extra viktigt att laga uppslagen torv och nedslagsmärken.

Tider som är bokade före kl.09:00 kommer att bokas av.

Banan fortsatt stängd torsdag 10/8.

Tyvärr har det regnat mycket mer senaste dygnet än vad prognoserna visade. Vi fick över 50mm regn under helgen och bara det senaste dygnet drygt 20 mm. Vi har precis varit ute och besiktat banan igen och konstaterar att det är för blött för spel. Bollen pluggas i både fairway och ruff. Greenerna är för mjuka för att våga klippa med risk för att det blir för stora spår efter maskinerna med ”vågor” på green som följd. Förhoppningsvis stämmer morgondagens prognoser med uppehåll så att vattnet får chans att sjunka undan. Så att vi får möjligheten att preparera greener etc inför fredagens spel.