Damkommittén presenterar tävlingsprogram 2024

Välkomna till en ny spelsäsong!

Vi i damkommittén kan nu presentera tävlingsprogrammet för 2024. Klicka här; Damgolf tävlingsprogram 2024

Nyheter för året är Damgolfens matchcup, en tävling som pågår hela säsongen under ca 17 veckor och där du tävlar om antalet vunna hål. Vårt seriespel har utökats till att omfatta 8 spelomgångar med som tidigare OoM, birdieliga och en avslutande ”Grand Finale”.

Damtävlingarna Röhnisch Sportswear 2/6 och Dailysports 11/8 är öppen för damer oavsett klubbtillhörighet.

Nytt för i år är också att våra speltider för tisdagar ändrats. Från att tidigare ha haft starttider vid två tillfällen, förmiddag och eftermiddag har vi nu ett ”gemensamt samlat startfält” med starttider från klockan 14.30 till klockan 17.30 (lite justerade tidigare starttider för hösten).

Mer information om våra tävlingar, starttider, avgifter mm finner ni i Min Golf – Damtävlingar Karlstad GK.

Kom och svinga golfklubborna tillsammans med andra glada golfdamer – nu preppar vi för ny golfsäsong!

/Damkommittén