Herrkommittén 2024

Senaste nytt från herrkommittén

Varmt välkommen till Herrkommittén!

Inför säsongen 2024 tackade Peter Rydahl och Ingvar Edholm för sig i herrkommittén och lämnade över uppdraget att sköta herrgolfen till Klas Persson, Hans Persson och Kent Normark. Stort tack till Peter och Ingvar för all tid och arbete ni har lagt ned för att genomföra herrgolfen. Den nya herrkommittén har planerat ett 10-tal deltävlingar samt en säsongsfinal. Mer information kommer via medlemsbrev och hemsidan.

Årets upplaga av herrgolfen kommer att vara något annorlunda än förra året. Det kommer inte att vara lottade tävlingar utan man bokar sin egen tid med sina egna medspelare. Om man inte har någon medspelare så kommer det att finnas reserverade starttider för herrgolfen mellan 16:30 och 17:30 de dagar det är herrgolf.

Anmälningsavgiften kommer att vara 80 kr som fördelas på prisbord för deltävling, prisbord final och stöttning till klubbens juniorverksamhet.

Första deltävlingen är planerad till den 16/5. Ni kan redan nu anmäla er via Min Golf.

Vi finns även på Facebook – Herrgolf på Karlstad golfklubb.

Specialregler för 2022

Anmälan till Herrgolfen sker vid Git – Tävlingar.
Herrgolfen spelas enbart TORSDAGAR.

Lottad tävling

• Registrera dig på aktuell Herrgolftävling i Git.
  • Via lottning i Git får du en starttid.
  • Swisha 60 kr till shopen. Herrgolf och Golf-id som meddelande.
  • Herrgolfen har starttider mellan 16.30 – 17.30.

Resultathantering

Scorekort finns vid reception. Herrgolfen ska spelas med minst 2 Herrgolfare som för varandras score och signerar scorekortet efter rundan.
Scorekort ska innehålla följande uppgifter:

• Namn
  • Golf-id
  • Tävling med datum. Ex) Herrgolfen 10/5
  • Hcp.
  • Erhållna slag enligt slope på dagens 18-hålsslinga.
  • Netto-resultat.
  • Signatur för Spelare och Markör.

Herrgolfen spelas i 1 klass

Herrgolf 2020 statuter – kommer inom kort
Herrgolf Spelprogram – Uppdaterad 2020-08-16.

Vilka är vi i Herrkommittén

Klas Persson