Tränare - Fredrik och Oscar

Tränarna

Det är vi som är Karlstad Golf Academy.
Vi som vill hjälpa dig att bli en bättre golfspelare är Fredrik Eliasson och Oscar Hertzberg.

054- 224 41 74

Fredrik Eliasson
Idrottschef/HeadPro

Jag har jobbat som golftränare sedan 1995. Min tränarkarriär började på Umeå Golfklubb och jag har sedan arbetat på Billerud GK, Hammarö GK och Simon Holmes Golf Academy i Berlin.

2006 började jag som Head Pro/Idrottschef på Karlstad GK. På elitnivå tränar jag flick-, pojk-, dam-, och herrlandslagsspelare. Dessutom tränar jag ett antal proffs från Eccotouren och Europatouren.

Jag vill utveckla mig själv hela tiden och deltar därför i utbildningar om coaching och ledarskap årligen.

Att få arbeta med sitt största intresse är en ynnest. På Karlstad Golfklubb erbjuder jag privatlektioner, gruppträningar, elit och sponsorträningar. Med mitt personliga engagemang, glädje och kunskap kan jag erbjuda en spännande golfupplevelse.

Oscar Hertzberg
Tränare

Professionell golfspelare sedan 2015. Spelade åren 2015-2017 på MENA Golf Tour i UAE, Dubai där jag även fick chansen att spela tourfinal. Fr.om. säsongen 2018 så har mitt spel begränsats pga skador.

Som resande spelare får man chansen att träffa många duktiga spelare vilket är givande, man delar erfarenheter men framför allt se hur de har jobbat med sin utveckling.

I min resa som professionell spelare hade jag ett ”team” runt mig, däribland Fredrik Eliasson som har varit min tränare och stöttepelare sedan jag var 15 år. Han har lärt mig allt jag kan inom golfen. Den kunskapen jag fått från honom tillsammans med mina erfarenheter som spelare ser jag fram emot att få förmedla till andra. Jag vill hela tiden utveckla min kunskap kring golfen, därav går jag utbildningar inom PGA för att på ett personligt plan utvecklas men framför allt kunna ge tillbaka kunskapen i min tränarroll.

På Karlstad golfklubb riktar jag in mig på klubbens medlemmar, via privatlektioner, grupplektioner, golfskolor och spellektioner på banan.

Felix & Gabbe
Junioransvarig/Tränare

Juniorer i klubbens juniorverksamhet 2011-2017. Parallellt med att vi tränade för att själva bli bättre golfare, började vi hjälpa klubbens tränare med träningarna för de yngre. Sedan 2019 ansvarar vi för klubbens juniorverksamhet och driver den tillsammans med våra kollegor.

Vi är två av sju ungdomar som genomgått hela Svenska Golfförbundets ledarskapsprogram för ungdomar, ”Unga Ledare”. Via utbildningen fick vi en bredare kunskap inom barns utveckling och golfträning. Det gav oss ett fantastiskt nätverk bland andra ungdomsledare i Sverige och ett bra kontaktnät med ansvariga för barn och ungdom på SGF.

Felix är legitimerad ledarskapsutbildare inom golfens ledarutbildning GL1 & GL2. Felix har representerat SGF och golfen i Sverige på Riksidrottsförbundets nya satsning på unga ledare, Eldsjäl 2.0.

Vi driver klubbens tjejsatsning GIRLS PLAY TOGETHER tillsammans med tjejerna själva.

Vi driver klubbens juniorverksamhet och våra dagliga möten med barn och ungdom utifrån några värdeord, Glädje, Gemenskap & Trygghet. Vi vill att barnen och ungdomarna ska känna en trygghet till oss som tränare och till klubben. Vi vill att alla ska känna en glädje när man är på golfbanan och träningarna.

På Karlstad golfklubb riktar vi in oss på klubbens juniorer i träningsverksamhet, via gruppträningar, Sommarlovsträning, läger och andra aktiviteter.