Junior & elit

Karlstad Golfklubb har en stor och välmående juniorverksamhet. Vi brinner för att alla ska få vara med och utvecklas både som golfspelare och som person. Alla barn och ungdomar är varmt välkomna till oss på klubben.

Junior- och elitverksamheten består av:

• Golfkul 5-9 år
  • Juniorer från 8-21 år
  • Trappstegen (steg 1-steg 5)
  • Elitlag för junior, dam och herr

Vår vision: Vi strävar efter att vara Sveriges förebild vad beträffar en golfklubb som värnar starkt om relationen mellan människor i kombination med goda resultat. Vi drivs av att se framtidens möjligheter och att skapa förutsättningar för en väg dit.

Våra värdeord: ”Karlstad Golfklubb- Engagemang, Kvalitet & Glädje ska genomsyra allt vi gör i verksamheten.

Mål 2024:

• Vi utvecklar organisationens förutsättningar både för bredd- och elitspelare.
  • Vi vill att alla juniorer ska känna att de tillhör Team Karlstad GK.
  • Vi vill skapa en lagkänsla bland klubbens juniorer.
  • Vi vill fortsätta den positiva utvecklingen av juniorverksamheten, med riktade insatser för ledare, sommarlovsträning, tävlingsjuniorer och administration.
  • Vi vill vinna ett SM-guld
  • Vi vill att 8 % av det totala antalet juniorer i klubben finns med på Svenska Golfförbundets juniorrankinglista

Långsiktiga mål

• Vi vill vara 250 juniorer i träning
  • Vi vill bedriva verksamhet året runt för så många juniorer som möjligt
  • Vi vill utveckla spelare så att vi varje år har spelare på elitnivå i klubben
  • Vi har alltid minst en spelare från klubben som tillhör någon av världstourerna
  • Vi vill jobba för att ha båda seniorlagen i elitserien
  • 10% av det totala antalet juniorer i klubben finns med på Svenska Golfförbundets juniorrankinglista.

Huvudsponsor juniorverksamhet 2023

Maxi Valsviken