Karlstad GK Blå 6

Tänk på det här

Banpersonal

Viktigast av allt: Banpersonalen har alltid företräde. Om du ska slå ett slag när banpersonal är inom riskavstånd, måste du se till att ni har kontakt och att ni kommunicerar med varandra.

Medlem

För att spela på röd, blå och gul slinga måste du vara medlem i Karlstad GK eller annan erkänd golfklubb. Solslingan är däremot en Pay & Play-bana där du kan du spela även om du inte är medlem i en golfklubb. Läs mer under knappen ”Spela”.

Hund

Ta gärna med din hund när du spelar en sällskapsrond. Det förutsätter att du har hunden kopplad, och att dina medspelare tycker det är ok. Vid tävlingsronder däremot, kan du inte ha med hunden.

Övningar på eller mot 9:e green på röd, gul och blå slinga är inte tillåtet. Använd istället våra enastående övningsområden.

Torv

Om du slår upp torv, är det givet att du lägger tillbaka den.

Nedslagningsmärke

När du gör ett riktigt bra inspel, får du chansen att laga ditt nedslagsmärke. Gör det!

Sving

Provsvinga inte på grästee.

Vårdad klädsel

Ha vårdad klädsel när du spelar. Bar överkropp är inte tillåtet.

Skräp

Lägg skräpet i papperskorgarna och cigarrettfimpar i askkopparna.

Tempo

Visst vill vi alla ha ett bra tempo på banan, så släpp igenom bollar som spelar snabbare.

Du får ha med barnvagnen på blå, gul och röd slinga samt solslingan under eget ansvar.