Om klubben

Varmt välkommen till Karlstad GK, Värmlands största golfklubb och en av de högst rankade klubbarna i Mellansverige. Här möts du av en komplett golfanläggning i mästarklass, kombinerat med värmländsk gästfrihet och trevlighet.

Anläggningen består av 27 hål, range, fina träningsområden i övrigt, inomhushallen Drive in samt Solslingan, en riktig korthålsbana med nio hål. Dessutom har du tillgång till en av Golfstores största golfbutiker samt en mycket populär restaurang med fina konferensmöjligheter.

Idag är vi ca 2 500 medlemmar i klubben och antalet gästspelare ökar glädjande nog år för år. Vi har under åren arrangerat både nationella och internationella tävlingar på yppersta elitnivå. Flera mycket namnkunniga spelare har Karlstad GK som sin hemmaklubb. Några exempel är Anders Forsbrand, Louise Larsson, Christian Nilsson, Jenny Haglund, Michael Jonzon, Caroline Larsson, Filippa Möörk och Tobias Edén.

2014 fick vi Golfjournalisterna utmärkelse ”Årets golfklubb” vilket naturligtvis gjorde oss alla lite extra stolta.

Så vi säger bara:

Välkommen till Karlstad GK –