Äntligen redo att öppna banan för året

Väntan har varit lång, men nu är vi redo att bemöta säsongen 2018.

På torsdag 10/5 kl:11.00 öppnar vi Röd-Blå slinga. Vi kommer att spela den som 18-håls bana med tidsbokning som är öppen  mellan 6-20 alla dagar. Den kommer att vara öppen för medlemmar med medlemskapstyper Guld, Silver och Bronsmedlemskap tills dess att vi kan öppna även Blå slinga.

Ni kommer att få spela på greener som med tanke på omständigheterna är helt ok. Några greener har en del skador, men positivt är att det nya gräset kommer för fullt med hjälp av de senaste dagarnas värme. Banan har torkat upp fint, vilket också var målet med att vänta någon vecka med öppningen.

Greenerna kommer att vara riktigt bra inom en snar framtid, men majoriteten är redan bra. Ni kommer att uppleva att det inte rullar så snabbt på greenerna nu till en början. Det beror på att vi måste värna om att gräset etablerar sig ordentligt innan vi stressar det för mycket med allt för låga klipphöjder. Men vi kommer succesivt att klippa på lägre och lägre höjder. Vi kommer att tillämpa lägesförbättring på fairway tillsvidare.

Vi kommer att har reducerad greenfee till en början, vilket innebär 210 kr på vardagar och 225 kr på helgdagar.

Ni är hjärtligt välkomna att njuta av golfsäsongen tillsammans med oss på Karlstad Golfklubb!