Våra elitspelare fortsätter visa fina resultat

Nu har det gått en vecka sedan senaste uppdateringen om fina resultat av våra elitspelare. De fortsätter att imponera och göra mycket goda resultat.

Vi vill börja med att gratulera Jenny Haglund efter sin vinst på Swedish golf tour i  Sölversborg. Hennes resultat på tävlingen var 67-71-69 (-9) och vann med hela 3 slag! Jenny blev efter segern intervjuad och denna film finner ni här. Resultatlistan finner ni här.

Efter skadan som Christian Nilsson drog på sig tidigare under säsongen har han lyckats hitta toppformen. Tidigare under veckan spelade han på Hagge, Ovako Hagge Open, och vann där tävlingen men ett slags marginal med scorerna 67-64 (-9). Inte nog med att han vann tävlingen, han lyckades även med bedriften att göra en HIO. GRATTIS! Resultatlistan för denna tävling finner ni här

I går söndag spelades även finalen av Lecab Order of Merit på Sommarro golfklubb, matchspel. Där hade Karlstad imponerande 8 representanter, 2 stycken på damsidan och 6 stycken på herrsidan. Segrare på herrsidan blev Cleas Henriksson, Karlstad Gk där han vann med 4&2 över Martin Jordanskog. På damsidan blev tyvärr Marianne E Eriksson, Karlstad Gk, besegrad med 2&1 av Therese Fredriksson, Kil. Mer om tävlingen kan ni läsa på Värmlands golfförbunds hemsida och resultat listan finner ni här för damerna och här för herrarna.

Förberedelserna inför kval har för våra elitspelare dragit igång på allvar och vi kommer snart kunna följa dem och dess resultat runt om i världen och hålla tummarna för att de kommer gå vägen för dem!

Lördagen den 23/9 kommer vi här på Karlstad golfklubb ta emot äkta makar, Ekebygolfen. De kommer att spela finalen över 18 hål med start klockan 9:00.

Jenny Haglund